Sommarläger 2023

Sleipner och Särimner
Ankaret och Utgård
Långskeppen och äldre

7-10 / 8 för Spårare: Sleipner och Särimner (måndags- och lördagsavdelningarna)
9-12 / 8 för Upptäckare: Ankaret och Utgård (tisdags- och söndagsavdelningarna)
7-12 / 8 för Äventyrare: Långskeppen (torsdagsavdelningen)

Föräldrar är mer än välkomna att följa med en eller flera dagar!

Kostnad

Spårare: 2100:-/scout
Upptäckare: 2100:-/scout
Äventyrare: 3000:-/scout
Ledare/förälder 4-dagarsperiod: 935:-/person
Ledare/förälder 6-dagarsperiod: 1440:-/person

OBS: Om kostnaden är ett hinder för deltagande så maila Bjarne eller Maria (båda är ordföranden i kåren) så ska vi se vad som kan göras.
bjarne.nebelong@vikingarna.net
maria.lundberg@vikingarna.net

Anmälan

Anmälan via länkarna i dörren ovan är stängd MEN om du missat att anmäla dig så kan det nog ordnas. Kontakta din avdelningsledare.

Alla ledare, ledarassistenter, föräldraledare och funktionärer behöver ha visat upp ett giltigt utdrag från belastningsregistret, samt genomgått kursen trygga möten senast 31:a maj. Du som är medlem kan se status på detta i Scoutnet. Du som anmäler dig som förälder kommer att få instruktioner när du anmält dig. För mer information, se sidan om belastningsregister och trygga möten.

Betalning

Betala lägret senast 31/5.

Bankgiro: 5671-9370 Scoutkåren Vikingarna
Swish: 123 153 04 92
Märk inbetalningen med: lgr23 Scoutens Namn

Hälsoformulär

Fyll i hälsoformulär för lägerdeltagare HÄR senast 31/5. Ifyllt hälsoformulär behövs för scouter, ledare och medföljande föräldrar.

Fästingsburen hjärnhinneinflammation (TBE)

Vaccinera helst mot TBE-virus eftersom i princip hela skärgården är ett riskområde.

Se mer information på FÄSTING.NU

Personlig utrustning

UTRUSTNINGSLISTA – SOMMARLÄGER VÄSSARÖ 2023

Vässarö-information

Vässarö är scouternas egen ö. När vi åker dit i år är det distriktsläger och det kommer att vara många scouter från många olika scoutkårer på ön samtidigt som oss.

Det finns en kiosk på Vässarö. Den tar swish och kort, men inte kontanter (Vässarö är en kontantfri ö). HÄR finns information om kiosken inkl priser för Vässarö-tröjor, souvernirer mm.

Har scouten inte swish eller kort kan våra ledare agera swishbank om det behövs. Telefonnummer kommer i lägerbrev.

Lägerbrev

Lägerbrev 2 med information om utresa och hemresa, kontaktuppgifter till ledare och packlista skickades ut 8/7 med e-post. Läs lägerbrev 2 HÄR

Logistik

Information om ut- och hemresa finns i lägerbrev 2. Läs lägerbrev 2 HÄR.

Lägerkommittén

Lägerchef: Rafaels Amolin
Grenansvarig Spårare: Anders Sjörs
Grenansvarig Upptäckare: Yvonne Andersson
Grenansvarig Äventyrare: Rafaels Amolin

Frågor kan du ställa till scoutlager@vikingarna.net eller till din avdelningsledare.

Tolka runor:

ᚦ = th