Välkommen på ᛋᚬᛉᛅᚱᛚᛅᚴᛁᚱ! Ännu en gång bär det av till ett superroligt läger på vår favoritscoutö Vässarö!

På Vässarö kommer det planeras en uppsjö av jätteroliga aktiviteter, såsom trapperspår, flottbygge, hinderbana, bad, segling, lägerbål m.m. De äldre scouterna anländer före Spårarna och hjälps tillsammans åt att bygga ett toppenläger. Alla scoutkunskaper, alltifrån surrning till eldning, kommer att sättas på prov.

Vi ser fram emot att samla kåren för att ha kul och mysa tillsammans!

Logistik

Det är samling kl 07:30 vid Östra Station (under träden korsningen Valhallavägen/Drottning Kristinas väg). Nytt är att vi åka med charad buss till båten som tar oss över. Därmed behövs inga SL-kort för vår gemensamma resa. Väl framme så reser vi tält och bygger upp vår by.

Ta gärna med en macka eller frukt till resan, det kan ta ett litet tag innan vi kan äta lunch. Undvik att ta med en massa godis och snacks till resan, en liten påse är ok, men med massa godis i magen är det lätt att börja må illa.

Nästa vecka bli del lite kallare så tänk på att ta med varma kläder och gärna ett bar extra varma strumpor.

Det går bra att ringa med mobilen till och från Vässarö, om ert barn inte svarar är vi säkert upptagna med något spännande. Om ni vill ringa är det bäst att försöka nå oss på morgonen, eller mitt på dag.

Söndag 15:e Aug åker vi hem, även då i chartrade bussar.

Ankaret och Sleipner (spårarscouter): 12 – 15:e augusti
Utgård, Långskeppen, Mantikora och Nidhögg: 9 – 15:e augusti

Spårarscout: 1800kr
Upptäckar-/Äventyrar-/Utmanarscout: 2800kr

Ledare och ledarassistenter, se interna sidan för information om er lägerkostnad.

Änmäl dig innan den 31 mars på följande Formulär

Ledare och ledarassistenter anmäler sig via interna sidan.

Föräldrar som vill följa med och hjälpa till (det behövs) ska anmäla sig med ett speciellt anmälningsformulär. Kontakta din scouts ledare för information.

Betalning

Betala senast den 30:e april.

bg: 5671-9370 Scoutkåren Vikingarna
Swish: 123 153 04 92

Märk inbetalningen med: SL21 + Scoutens namn

Personlig Utrustning

Utrustningslista – Sommarläger

Vässarö Information

Observera att Vässarö från och med 2020 är kontantfritt. Det betyder att markan (kiosken) enbart accepterar Swish och kort.

Det finns tröjor och annat också, se Vässarökiosken

Fästingsburen Hjärnhinneinflamation (TBE)

Vaccinera helst mot TBE-virus eftersom i princip hela skärgården är ett riskområde.

Se mer information på Fästing.nu

Anmälningsregler

Se regler för anmälningskriterier, avanmälning och återbetalning i anmälningsformuläret. Deltagare och ledare som har fyllt 18 år skall ha genomfört kursen Trygga Möten inom 3 år från dagen då Arrangemanget startar.

Lägerkommité