Rinkabyfältet

Sommarläger 2020

2020-06-12:

SAMLING för avfärd lördag 13/6 kl 9.45 på gräsmattan BAKOM scoutlokalen.

Covid-19

Om ert barn har symtom så är det viktigt att du som förälder har möjlighet att hämta ditt barn i Strömsviken

2020-05-12:

Vi beslutade att köra 2 byar med max 50 personer i varje för att alla som vill ska få följa med.

Anmälan öppen till 15/5 kl 15:00

Sommarläger 2020

Äntligen är det dags för alla scouters bästa tid – sommarläger! I år åker Scoutkåren Vikingarna åker på ett gemensamt läger för alla avdelningar till Scouternas egen ö -Vässarö!

Där kommer vi att få prova på massor av roliga aktiviteter, det finns möjlighet att segla, gå trapperspår, vara i skogen och på vatten, bada och ha lägerbål.

Vi bygger tillsammans upp ett läger där vi kommer att ha det roligt och mysigt! Allt vi lärt oss behövs för att sätta upp våra tält, surra portal och annat kul, vi kommer också att fixa ett fungerade kök för hela kåren där vi lagar vår mat under dagarna på ön.

13-16 juni för Spårare (Ankaret, Sleipner och Särimner)
13-17 juni för Övriga

Spårare: 1800:-
Övriga: 2200:-

Senaste anmälan (definitivanmälan)

3 14 april via anmälningsformuläret

15 maj kl 15:00

Anmälan är stängd

Betalning

Senast 3 28 april

senast 15 maj

bg: 5671-9370 Scoutkåren Vikingarna
Swish: 123 153 04 92

Märk inbetalningen med: SL20 + Scoutens namn

Resa till och från lägret

Vi samordnar transport med bil

Personlig utrustningslista

Utrustningslista – Sommarläger

Vässarö

Observera att Vässarö från och med 2020 är kontantfritt. Det betyder att markan (kiosken) enbart accepterar Swish och kort.

När ni målsmän planerar detta: Vi brukar tycka att 50:- per dag kan användas i kiosken.

Det finns tröjor och annat också, se https://vassaro.se/om-vassaro/kiosken/

TBE

Vaccinera helst mot TBE-virus eftersom i princip hela skärgården är ett riskområde.

Anmälningsregler

Arrangemang: Sommarläger 2020
Arrangör: Scoutkåren Vikingarna
Sökande: Den som ansöker om att bli deltagare på Arrangemanget. Om Sökande är omyndig gäller att vårdnadshavare söker för sitt omyndiga barns räkning.
Deltagare: Den som blivit antagen som deltagare på Arrangemanget.

Som Sökande till Arrangemanget försäkrar jag att jag/min vårdnadshavare att jag, till min kännedom, är fysiskt och psykiskt kapabel att genomföra Arrangemanget.
Om det i, eller efter, ansökan framkommer att Sökande inte anses förmögen att på ett tryggt och säkert sätt delta på Arrangemanget, kan Arrangören neka deltagande.

Sökande till Arrangemanget är skyldig att betala hela avgiften för Arrangemanget med följande undantag:

• Sökande som avanmäler sig innan definitiva ansökningstiden har gått ut stryks från anmälningslistan och ingen betalning behöver erläggas.
  • Sökande som inte blivit antagen som Deltagare erlägger ingen avgift.

Den som avanmäler sig efter att ansökningstiden för definitivanmälan gått ut erhåller ingen återbetalning.

Deltagare och ledare som har fyllt 18 år skall ha genomfört kursen Trygga Möten inom 3 år från dagen då Arrangemanget startar.

Lägerledning

• Lägerchef: Bjarne Nebelong