Scoutläger på Kopparbo 2019 Header

Följ med Robin Hood mot Sherwoodskogen

Prins John hårda styre suger musten ur Kopparbos invånare. Robin Hood och hans gäng frågar nu efter Scouternas hjälp att återta glädjen och tryggheten i området. Följ med scoutkåren på ett roligt och spännande äventyr!

Välkommen på sommarläger på Kopparbo

Kopparbo är en mysig lägeranläggning i Dalarna utrustad med roliga aktiviteter som hinderbana, kanoter och bastubad.

Lägerperioden är i två perioder. Kort period är för spårare och scouter som gärna vill åka på läger, men inte en hel vecka.

• Lång period (fullt läger) – 10-16:e augusti
  • Kort period – 13-16:e augusti

Kostnad per scout och förälder beräknas till 2800kr för lång period och 2000kr för kort period. Om du har behov av ekonomiskt stöd, var vänlig och kontakta kårstyrelsen. Kontakta oss även i fall att du som medföljande förälder tar med ytterligare barn som ej deltar i lägerprogrammet.

Anmälan har öppnat och vi ser fram emot anmälningar för alla som ska med på lägret; scouter och ledare såväl som föräldrar.

1 | Registrera din anmälan genom att fylla i anmälningsformuläret

Klicka på knappen för att navigera till formuläret. Fyll i dina uppgifter och skicka in.

Anmäl dig här

2 | Betala lägeravgiften med Swish

Kårens swishnummer: 123 153 0492. Om du inte har swish, kontakta lägergruppen på scoutlager@vikingarna.net.

Lång period

• Kostnad: 2800 kr
  • Märk inbetalningen: ”Kopparbo hela lägret för: <scoutens namn>”

Kort period

• Kostnad: 2000 kr
  • Märk inbetalningen: ”Kopparbo del av lägret: <scoutens namn>”

Sista anmälningsdag

Sista anmälnings- och betalningsdatum är 30 april 12 maj. När anmälan är ifylld och vi har mottagit betalningen är du definitivanmäld. Vid avanmälan innan 1 juni tas en avgift på 500 kr, därefter sker inga återbetalningar.

Hälsodeklaration

Fyll i denna innan 30 juni

Hälsodeklaration

Hjälpa till?

Ett läger kräver mer än bara scouter; det involverar tält, kök, aktivitetsscheman och mycket mer. Finns det några eldsjälar därute som vill vara med och jobba före eller under lägret med logistiken och planeringen av mat, transporter, program o.s.v, hör gärna av er till oss i lägergruppen på scoutlager@vikingarna.net.

Förälder på läger?

Du som förälder är välkommen att prova på scouting genom att vara funktionär under lägret. Att vara på läger på sommaren är toppen. Ta chansen att göra något kul du också! Varför ska barn dina barn få allt det roliga?

Som funktionär får du under ledning av kårens ledare följa med ditt barn och uppleva scouting, både genom observation och praktik. I slutändan hoppas vi att du ska kliva av bussen efter lägret med scoutkänsla och stolthet i hjärtat, precis som ditt barn.

Lägerbrev

Lägerbrev 2.1