Skärgård 2022

Följ med oss på sommaräventyr!

Välkommen på ᛋᚬᛉᛅᚱᛚᛅᚴᛁᚱ! Äntligen är det dags att åter igen besöka vår kära scoutö Vindalsö!

Häng med på det fantastiska äventyret Skärgård 2022 under vecka 32! Vindalsö ligger i Stockholms yttre skärgården nära Sandhamn och är hemmahamn för scoutbåten Biscaya. Vi ser fram emot fantastiska dagar med aktiviteter på sjön och på land, massor av bad, bygg, segling, lägerbål, och roligheter. Ön är stor och vi har den helt för oss själva så alla kårens medlemmar får plats. De äldre scouterna anländer före Spårarna & Upptäckarna och hjälps tillsammans åt att bygga ett toppenläger. Alla scoutkunskaper, alltifrån surrning till eldning, kommer att sättas på prov.

Vindalsö erbjuder möjlighet till ett toppenlägerliv för oss som Scoutkår. Vi ser fram emot att samla kåren för att ha kul och mysa tillsammans!

Lägerbrev

Lägerbrev Långskeppen

Lägerbrev Resa onsdag

Logistik

Information om ut-och inresa kommer publiseras och skickas ut via e-post närmare lägret.

Längre läger (Äventyrare, Utmanare & Rovers): Måndag 8/8 – Lördag 13/8
Kortare läger (Spårare & Upptäckare): Onsdag 10/8 – Lördag 13/8

Föräldrar är mer än välkomna att följa med en eller flera dagar!

Kostnad

Längre läger (Äventyrare, Utmanare & Rovers): 2800kr
Kortare läger (Spårare & Upptäckare): 1800kr

Ledare, ledarassistenter, föräldrarledare, och funktionärer hänvisas till ert anmälningsformulär för detaljerad information.

Om du behöver hjälp med lägeravgiften, kontakta maria.lundberg@vikingarna.net eller bjarne.nebelong@vikingarna.net så hjälper vi till.

Anmäl din scout senast den 31:a maj med följande scout-formulär
Som ledare, ledarassistent, föräldrarledare, eller funktionär hänvisas du till följande ledar-formulär

Anmälan via länkarna ovan är stängd MEN om du missat att anmäla dig så kan det nog ordnas.
Kontakta din avdelningsledare.

Alla ledare, ledarassistenter, föräldrarledare, och funktionärer behöver ha visat upp ett giltigt utdrag från belastningsregistret, samt genomgått kursen trygga möten senast 31:a maj. Du som är medlem kan se status på detta i Scoutnet. Du som anmäler dig som förälder kommer att få instruktioner när du anmält dig. För mer information, se sidan om belastningsregister och trygga möten.

Betalning

Anmälan är giltlig när betalningen är inbetald.

Bankgiro: 5671-9370 Scoutkåren Vikingarna
Swish: 123 153 04 92

Märk inbetalningen med: lgr22 Scoutens Namn

Personlig Utrustning

UTRUSTNINGSLISTA – SOMMARLÄGER VINDALSÖ

Vindalsö Information

Det kommer finnas möjlighet att köpa Vindalsötröjor, kåsor, och märken på ön. Information om priser och betalningsmetoder kommer närmare lägret. Förvarning till den Vässarövana scouten, Vindalsö har ingen godiskiosk.

Vindalsöbutiken

För mer information, se Stockholms Scoutskeppslags hemsida

Fästingsburen Hjärnhinneinflammation (TBE)

Vaccinera helst mot TBE-virus eftersom i princip hela skärgården är ett riskområde.

Se mer information på Fästing.nu

Lägerkommitén

Lägerchef: Lars Thor
Vice Lägerchef: Patrik Brising

Säkerhetschef: Lars Thor
Ekonomiansvarig: Maria Lundberg
Indententur: Jakob Wångby
Persontransportansvarig: Yvonne Andersson
Materialtransportansvarig: Lars Thor

Grenansvarig Spårare: Claes Bonde
Grenansvarig Upptäckare: Yvonne Andersson
Grenansvarig Äventyrare: Rafaels Amolin

Frågor kan du ställa till scoutlager@vikingarna.net eller till din avdelningsledare.