Nidhögg och Mantikora på Snåriga Skäggen

10 februari, 2019 av Viola Söderlund
Snåriga Skäggen bild

Snåriga Skäggen

Snåriga Skäggen är årets roligaste scouttävling för utmanare, rover och ledare. Tävlingen delar ut tre priser: äran att anordna tävlingen nästa år, smörpriset till tävlingens bästa mutarpatrull och det evigt prestigefulla skäggpriset.

Årets upplaga anordnades av Valparna från Örnsbergs Scoutkår med temat Scouting och Scoutstereotyper; ett tema vi (Nidhögg) ärade genom att döpa oss till Fikafällan bärandes skägg av donuts, bagels och tepåsar. Mantikora kom klädda i snåriga gråa skägg 🙂

Nidhög på Snåriga Skäggen
Mikael, Sara och Viola från Fikafällan (Nidhögg), bärandes fabulösa fikaskägg.

Kul med scouttävling

Tävlingsdagen involverade matlagning, raketskjutning, eldning och mer. Sammanfattat en mycket rolig och knasig dag i kallt och snöigt väder. Eventet avslutades tacksamt i förbundets egna lokaler, där vi även fick gå en runda på scoutmuseét; något vi rekommenderar andra att göra! Men det roligaste är ändå att möta alla andra scouter från Stockholmsområdet!

Tyvärr vann ingen av oss skäggpriset eller smörpriset i år. Ser fram emot att delta igen nästa år!